جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : سیمین

جت اسکی در جزیره کیش

ابتدا نوع كلوپي را كه قصد اجاره جت اسكی از آن را داريد مورد بررسي قرار دهيد، چرا كه بتوانيد بيشترين سرويس را از آنان دريافت كنيدسپس نوع جت اسكی چه از نظر قيمت و چه از نظر قدرت موتور و مدل آن، كه با آن بتوانيد بهترين لذت را ببريد را انتخواب كنيدشما بايد قوانين دريافت و شرايط لازم را دارا باشيد و مو به مو آن را رعايت كنيد كه خدايي ناكرده مشكلي براي خود و ديگران باعث نشويد.

_اسکی.jpg


شرايط دريافت جت اسکی در جزیره کیش 
1. به افراد كمتر از 20 سال جت اسكي داده نميشود مگر با همراهي مربي كلوپ و يا همراه بالاي بيست سال اجاره كننده
2. از سوار شدن خردسالان به لحاظ تامين امنيت آنان جلوگيري ميشود.
3.  ظرفيت جت اسكي تا 2 نفر ميباشد
4. پوشيدن جليقه نجات الزاميست
5.  به يك گروه، دو دستگاه جت اسكی بطور همزمان داده نميشود، اتفاقات قبلي و حوادث جاني كه باعث فوت و يا نقص عضو گرديده دليل كافي براي انجام اين مهم گرديده.
6. آقايان با پوشش شلوارك و نهايتا با مايو پاچه دار(لطفا همراه بياوريد) و خانمها از لباس بادگيري كه كلوپ در اختيار آنان قرار ميدهد ميتوانند استفاده كنند، خانمها مجبور به پوشيدن لباس بادگير نيستند و فقط به جهت خيس نشدن مانتو و پوشش آنان ميتوانند از بادگير مخصوص استفاده كنند
7. پر كردن فرم مربوطه و امضاء آن و تعهد دادن به رعايت دقيق قوانين و هشدارها
8. پرداخت هزينه جت اسكی و گرو گذاشتن كارت ملي و يا مبلغ يكصد هزار تومان وجه نقد بابت ضمانت دستگاه.(عيبهاي فني دستگاه به عهده كلوپ ميباشد، و ضمانت دريافتي بابت جبران قسمتي از خساراتي كه ناشي از عدم توجه اجاره كننده و احيانا تصادفات و يا جريمه هاست ميباشد).

2013-Yamaha-FX-SHO-EU-Eclipse-Black-Action-006.jpg

جت اسکی در کیش

مقرراتي كه اجاره كننده ملزم به رعايت آن ميباشد
1. فاصله گرفتن تا شعاع 100 متري از هر شيئي روي آب، نظير، قايقها، كشتيها، اسكله، سواحل، شناگران، جت اسكی سواران ديگر، و حتي زباله هاي شناور بر روي سطح دريا (توضيحات بيشتر را ميتوانيد شفاها از مسئول مربوطه بپرسيد). 
2. بصورت موازي با ساحل تا فاصله 100 متري راندن، خلاف و خطر آفرين است مگر هنگام شروع و يا خاتمه مدت سواري
3. منطقه اي را كه مسئول جت اسكی هنگام سوارشدن، جهت راندن به شما تفهيم ميكند را بايد دقيقا رعايت كنيد
4. حركات آكروباتيك و دور درجا زدن ممنوع ميباشد و در صورت مشاهده آن باعث استرداد دستگاه و سوختن تايم باقي مانده و حتي جريمه نقدي خواهد شد

شنا کیش

ورزش شنا در کیش یكی از محبوب ترین ورزشها در بین اقشار مختلف مردم استفردی كه شنا می كند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می كند بلكه در اثر شنا كردن قابلیتهای جسمانی خود را از قبیل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذیری مفاصل شانه و مچ پا افزایش می دهد. ورزش شنا ورزشی است كه از سن نوزادی تا سن كهنسالی میتوان آنرا انجام داد و به طور كلی ورزشی است كه هیجان و اضطراب را كاهش داده، عضلات را قوی و محكم كرده و بدن را نرم و انعطاف پذیر می سازد و باعث می شود كه فرد انرژیی بیشتری برای انجام كارهای روزانه خود كسب كند. 

_کیش.jpg

 


طریقه علمی برنزه شدن 
تا اینجا به نظر می رسد كه آفتاب فقط دشمن پوست است، و ماباید تا آنجا كه می توانیم خود را دور از آن نگه داریم. در صورتی كه آثار میكروب كش اشعه ماورای بنفش خورشید بر كسی پوشیده نیست.

 

_کیش_1.jpg

 

همچنین همه پزشكان تایید می كنند كه اشعه خورشید در تسریع جریان خون تاثیر زیادی دارد اما مساله مهم این است كه تنها وسیله برنزه شدن، علیرغم عقیده عده زیادی از مردم خوابیدن در جلوی اشعه سوزان آفتاب نیست، و برعكس پیاده روی و گردش، توپ بازی و تفریحات دسته جمعی مختلف، آن هم نه در وسط روز، بلكه ابتدا صبح و عصر، و سپس در نزدیكیهای ظهر یا از ساعت 3 ظهر به بعد، می تواند ضمن تامین سلامت روحی و جسمی، پوست بدن شما را برنزه كند. 
اما اگر قرار است یك نفر تنها به وسیله خوابیدن در زیر اشعه خورشید پوست بدن خود را قهوه ای كند، بایستی طی روزهای مدیدی ( زیادی) به كار بپردازد. به این ترتیب كه روز اول فقط چند دقیقه( آن هم نه در وسط روز) در آفتاب بخواند. و روزهای بعد، هر بار یك دقیقه به مدت قبلی اضافه نماید. همچنین فراموش نشود، كه پوست صورت انسان به مناسبت حساسیت خاصی كه دارد ، باید حتی الامكان در نیم سایه قرار گیرد.


چه مدت باید آفتاب به ما بتابد؟ 
برای اشخاص مختلف مدت آفتاب گرفتن را از 20 الی 50 ساعت تعیین كرده اند. البته این امر حتی الامكان نباید در مدت كمتر از 25 روز انجام پذیرد. و هرگز نباید در عرض یك سال بیش از 50 سال بدن را به دست اشعه سوزان آفتاب سپرد. زیرا زیاده روی در این كار، علاوه بر ایجاد چین و چروك، پوست را خشك می سازد. 
اما چرا نباید حمام آفتاب گرفتن به طور مداوم انجام یابد؟ 
به این دلیل كه پوست ما در مقابل نور خورشید دو نوع واكنش نشان می دهد:  یكی ماده رنگی پوست كه در مقابل آفتاب رو به ازدیاد میگذارد و دیگری واكنش دفاعی اتوماتیكی یاخته هاست كه خود به خود ضخیم تر می گردند، و یك طبقه بسیار نازك شاخی روی پوست تشكیل می دهند. 
اما برای تشكیل این طبقه حداقل 10 روز وقت لازم است. روی این اصل حمام آفتاب گرفتن نمی تواند با عجله و شتابزدگی توام باشد. 

مسیر دوچرخه سواری کیش

یکی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری كشور در جزیره كیش قرار دارد. مسیر ویژه دوچرخه سواری جزیره كیش سرتاسر این مسیر 75 كیلومتری كاملا مستقل ازمسیرهای اتومبیل رو بوده و بخش اصلی آن به موازات جاده جهان، در حاشیه نوار ساحلی احداث شده است

kish-road.jpg

 

مسیر دوچرخه سواری کیش-recreational cycling pathطبیعت بكر جزیره در بخش های جنوبی و غربی جزیره با چشم اندازهای زیبایی از دریا، سواحل، بوستان ها، نخلستان ها و پوشش گیاهی در دسترس همگان است. حركت با دوچرخه در مسیر ویژه، این امكان را به گردشگران كیش می دهد كه با سرعت كم و در سكوت این چشم اندازهای طبیعی را تماشا كنن در ایستگاههای ویژه به علاقمندان دوچرخه كرایه میدهند. این ایستگاهها در بخشهای مختلف جزیره مانند اسكله تفریحی , جنب بازار مرجان , فاز 2 صدف ,پرشین گلف و کشتی یونانی وجود دارد و به وسیله بخش خصوصی اداره می شود

مطالب مرتبط:

تور کیش زمستان 94

تور کیش بهمن 94

تور کیش دی 94





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های کیش,اماکن دیدنی کیش,جاذبه های گردشگری کیش,مکان های دیدنی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: